Typy reklám a spôsoby, ako propagovať svoju firmu nielen cez internet

13. novembra 2022 Podnikanie , zaujímavosti 1099 Views
Typy reklám a spôsoby, ako propagovať svoju firmu nielen cez internet

Potrebujete zviditeľniť svoje produkty alebo služby? Propagačné stratégie sú pre spoločnosti a organizácie skvelým spôsobom, ako komunikovať s rôznym publikom. Každý typ propagačného štýlu môže osloviť rôznorodý výber ľudí v závislosti od veku, lokality alebo záujmov. Ale aký je najlepší spôsob, ako propagovať svoju firmu?

V tomto článku vám predstavíme niekoľko možností propagácie firmy nielen pomocou digitálneho marketingu a sociálnych médií.

Reklama

Reklama je forma marketingu, priameho alebo nepriameho. Slúži na zviditeľnenie sa alebo propagáciu tovaru, služieb či myšlienok. Musí byť v súlade s pravidlami hospodárskej súťaže. Pritom nesmie obsahovať informácie, vyjadrenia, slová a zobrazenia, ktoré sú v rozpore s etikou a nesmie byť klamlivá. Reklama by mala byť pravdivá, čestná, slušná a zodpovedná.

Cieľ reklamy

Reklama je v súčasnosti veľmi dôležitá. A to nielen pre začínajúcich podnikateľov, ale aj pre tých, ktorí sú na trhu niekoľko rokov, pretože konkurencia je veľká. Cieľom každého podnikateľa by mal byť predaj výrobkov alebo služieb.

Preto treba venovať dostatočnú pozornosť tomu, ako sa zviditeľniť a upozorniť okolie na vašu spoločnosť. Aj reklama môže byť spôsob, ako investovať peniaze (nielen) do svojho podnikania. Jednoducho potrebujete reklamu.

Medzi hlavné ciele reklamy patria:

  • Získať pozornosť potenciálnych zákazníkov
  • Tvorba silnej značky
  • Zvýšenie predaja
  • Posilnenie vašej finančnej situácie
  • Pozitívny imidž
  • Zvýšenie možností distribúcie

Propagácia

Propagácia je druh komunikácie medzi kupujúcim a predávajúcim. Pomáha pri informovaní ľudí o produkte, službe alebo spoločnosti, zlepšuje verejný obraz spoločnosti, môže vyvolať záujem v mysliach kupujúcich a vytvoriť široké spektrum stálych zákazníkov.

Firmy môžu využívať rôzne typy propagácie, aby oslovili cieľové publikum. Každá spoločnosť sa môže zamerať na jedinečné publikum v závislosti od produktov a služieb, ktoré ponúka. Propagačný marketing môže byť neuveriteľne prospešný pre dlhodobý obchodný úspech.

Dôležitá je rovnako propagácia firmy a aj propagácia produktu a služieb. Treba informovať verejnosť o tom, čo ponúkate, no pritom neposkytnúť príliš veľa informácií, z ktorých môže mať zákazník zmätok. Je potrebné zákazníkom odprezentovať to, že práve vaše výrobky a služby budú potrebovať, že ich poskytujete v oveľa lepšej kvalite a rozsahu a za výhodnejšie ceny než konkurencia.

Oblasti propagácie

1. Priamy marketing

Priamy marketing oslovuje konkrétne spoločnosti alebo ľudí, aby ich informoval o službách, pripravovaných predajoch alebo nových produktoch. Formy priameho marketingu zahŕňajú napríklad posielanie e-mailov, doručovanie priamej pošty, telefonovanie či distribúciu letákov. Priamy marketing je pomerne rýchly a efektívny spôsob propagácie produktov aj služieb. Spoločnosti môžu napríklad rozoslať cielenú e-mailovú kampaň, aby oslovili zákazníkov.

2. Podpora predaja

Podpora predaja zahŕňa použitie príťažlivých krátkodobých iniciatív na zvýšenie dopytu produktov a predaja ako sú napríklad bleskové zľavy, darčeky alebo kupóny. Tento spôsob propagácie je vhodný na to, ako oboznámiť ľudí o produktoch, zaujať nových zákazníkov a predať zostávajúce zásoby známeho produktu. Firmy môžu využiť rýchlu podporu predaja napríklad počas dovolenkového obdobia, kedy je prudký nárast dopytu po produktoch.

3. Digitálny marketing

Digitálny marketing je v súčasnosti jeden z najdôležitejších. Zahŕňa online reklamu ako je obsahový marketing, optimalizácia webu a SEO služby, marketing sociálnych sietí či affiliate marketing. Vďaka digitálnemu marketingu môžu firmy nadviazať spojenie so širším publikom nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí.

4. Osobný predaj

Pri tejto stratégii ide o komunikáciu medzi predajcom a zákazníkom, čo môže zahŕňať osobné stretnutia, ale aj predaj cez telefón. Hlavným znakom osobného predaja je ovplyvniť uzavretie obchodu prostredníctvom obchodného rozhovoru s cieľom predať tovar, ktorý si vyžaduje odborné vysvetlenie a poradenstvo. Príkladom podnikov, pre ktorý je osobný predaj mimoriadne dôležitý, sú napríklad predajne áut.

5. Všeobecná reklama

Všeobecná reklama je propagačná metóda, ktorá nie je zameraná na konkrétne publikum, ale má za cieľ podporiť všeobecné povedomie o spoločnosti alebo produkte. Na zlepšenie povedomia o značke firmy využívajú reklamu v médiách, v časopisoch, na billboardoch, v rádiu a televízii. Cieľom takejto reklamy je propagovať produkt pre nových spotrebiteľov, etablovať značky na trhu, povzbudiť existujúcich zákazníkov k ďalšiemu nákupu alebo uviesť nové produkty na trh.

6. Vzťahy s verejnosťou (PR)

Vzťahy s verejnosťou, známe tiež ako PR (Public Relations), pomáhajú pri zachovaní imidžu spoločnosti na verejnosti. Keď spoločnosť využíva PR, má v úmysle ovplyvniť spôsob, akým ich vníma publikum nepriamym spôsobom. Ide o PR kampane v tlačových správach, PR články, tlačové konferencie, sponzorstvo, výstavy a ďalšie.

15 spôsobov, ako prezentovať svoje podnikanie a nezvyčajné druhy reklamy

1. Vytvorte webovú stránku

Založenie webovej stránky je pomerne jednoduché. Ak sa ubezpečíte, že je web atraktívny, funkčný, prístupný a vhodný pre mobilné zariadenia, môže vaša firma vyzerať profesionálne. Existuje mnoho cenovo dostupných webových služieb, ktoré môžete použiť na to, aby ste svoju firmu dostali do online sveta rýchlo a s nízkymi nákladmi.

Tieto stránky ponúkajú hotové šablóny webových stránok s funkciami generovania potenciálnych zákazníkov, bezplatnými logami a ďalšími funkciami. Môžete použiť WordPress, ktorý je najpopulárnejší a úplne bezplatný. Vďaka širokému výberu dostupných tém na WordPress si každý môže ľahko nastaviť plne funkčnú a odborne navrhnutú stránku. Celkové náklady na stránku sa môžu líšiť v závislosti od typu dizajnu a funkcie.

2. Socializujte

Naučte sa, ako propagovať svoju firmu na LinkedIn, Facebooku, Twitteri a ďalších sociálnych sieťach. Pri zakladaní firemného profilu na týchto stránkach nezabudnite uviesť dobrý popis, relevantné kľúčové slová a odkaz na vašu webovú stránku. Zapojte sa do skupín alebo konverzácií, ktoré hovoria o vašom type produktov a zapájajte sa aktívne do diskusií.

Na Facebooku si dokonca môžete vytvoriť stránku pre svoju firmu, na ktorej môžete uverejňovať informácie, ponuky, fotografie a podrobnosti o pripravovaných akciách. Twitter môžete použiť na vybudovanie vzťahov medzi potenciálnymi a existujúcimi zákazníkmi.

Linkedln je skvelé médium, ktoré môžete použiť na budovanie obchodných vzťahov s profesionálmi vo vašom odvetví alebo si hľadať zamestnancov. A samozrejme nesmieme zabudnúť na Instagram, ktorý by mal byť samozrejmosťou.

3. Začnite budovať svoj zoznam e-mailov od prvého dňa

Mnohé malé podniky si neuvedomujú výhody e-mailového marketingu a nedokážu využiť svoje webové stránky alebo blog na rozšírenie svojho zoznamu adries. Jednoduchý e-mailový registračný formulár na vašej webovej stránke môže priniesť skvelé výsledky a mali by ste s tým začať už od samého začiatku.

4. Požiadajte o recenzie

Väčšina miestnych a národných stránok a adresárov umožňuje hodnotenie zákazníkov. Povzbuďte svojich zákazníkov, aby napísali recenzie o vašich produktoch alebo službách. Či už sú dobré alebo zlé, recenzie robia vašu firmu dôveryhodnejšou pre budúcich zákazníkov a môžu byť pre vás poučením.

Môžete požiadať o recenzie na webe tak, že zanecháte sekciu komentárov, zahrniete odkaz na recenziu do svojho e-mailového marketingu alebo dokonca pridáte na svoju webovú stránku vyskakovacie okno, ktoré povzbudí ľudí k zanechaniu spätnej väzby.

5. Založte si blog

Ak už máte svoj web, založenie blogu vás nestojí takmer nič. Blog predstavuje vynikajúci spôsob, ako zaujať svojich zákazníkov (existujúcich aj potenciálnych), poskytovať im novinky a publikovať obsah, ktorý je užitočný aj pre vašu prítomnosť vo vyhľadávači.

Rozhovory s inými odborníkmi vo vašom odbore sú skvelým spôsobom, ako nadviazať kontakt a môžu vám pomôcť vybudovať si dôveryhodnosť medzi vaším publikom. Vytvorte užitočný obsah, ktorý budú chcieť vaši čitatelia zdieľať.Typy reklám a spôsoby, ako propagovať svoju firmu nielen cez internet

6. Neignorujte silu videa

Zaujíma vás, prečo využiť na propagáciu práve video? Videá sú u dnešných spotrebiteľov veľmi obľúbené a ponúkajú skvelý spôsob, ako propagovať vašu firmu. Zobrazovanie videí, ktoré ukazujú váš produkt alebo zverejňovanie inštruktážnych videí je veľmi efektívny spôsob, ako si vybudovať zákaznícku základňu.

Existuje mnoho spôsobov, ako môže malý podnik použiť videá ako súčasť svojej marketingovej stratégie. Byť aktívny na YouTube je jedným z nich: YouTube je najpoužívanejšia video platforma na webe. Budovanie prítomnosti na YouTube môže byť pre vašu firmu fantastické.

Populárny kanál môže prilákať obrovský pasívny dosah a v konečnom dôsledku prilákať nových zákazníkov. Komentovanie videí relevantných pre vašu oblasť je ďalším spôsobom, ako zaujať používateľov a zvýšiť viditeľnosť svojej značky.

7. Kvalitná práca a dobré vzťahy so zákazníkmi

Ľudia väčšinou dôverujú odporúčaniam priateľov a rodiny, čo môže byť vo váš prospech, najmä v prostredí miestnej komunity. Získať prvých pár zákazníkov je tá najťažšia práca, ktorú musíte urobiť.

Keď pracujete so svojimi prvými zákazníkmi, nezabudnite, že už nepriamo robíte marketing pre kruhy ich priateľov a rodiny. Urobte pre svojich zákazníkov niečo navyše a oni s väčšou pravdepodobnosťou povedia o vašej službe iným ľuďom.

8. Reklamy na Facebooku

Jednou z foriem reklamy, ktorá si zaslúži osobitnú zmienku, sú reklamy na Facebooku. Facebook uchováva množstvo údajov o svojich používateľoch, čo znamená, že reklamy môžu dokonale zacieliť na konkrétne demografické skupiny ľudí, ktorí by mohli potrebovať vaše produkty.

Ak chcete z reklám na Facebooku vyťažiť maximum, musíte poznať vašu cieľovú skupinu zákazníkov, aby ste mohli Facebooku povedať, na koho by sa mal zamerať. Môžete použiť metriky ako je vek, rodinný stav, geografická poloha alebo záľuby.

Reklamy na Facebooku môžu byť nákladné, ale majú tú výhodu, že sa dostávajú k správnemu publiku. Experimentujte so svojimi reklamami na Facebooku a zistite, čo pre vás generuje najviac potenciálnych zákazníkov.

9. Influenceri

Jedným z lacnejších spôsobov, ako rozbehnúť podnikanie, je barterová spolupráca s influencermi. Sila influencerov ako marketingového nástroja v rámci Instagramu je veľká.

Ak ide o veľkých influencerov v rovnakej oblasti ako vaša firma, je nepravdepodobné, že odmietnu bezplatný produkt. Pošlite im darček, ktorý si želajú a je veľká šanca, že ak sa im bude páčiť, spomenú ho na svojej stránke. Dokonca aj jednoduchý tag na vašom instagramovom účte alebo zmienka o značke môže výrazne zvýšiť váš dosah.

To isté platí aj pre hviezdy YouTube. Ak sa youtuberovi páči váš produkt a používa ho vo svojich videách, je to pre vás obrovská príležitosť.

10. Prednášky a stretnutia

Jednou z možností, ako sa dokážete dostať do povedomia, je zúčastňovať sa aj na rôznych odborných prednáškach a diskusiách. Konferencie rady privítajú odborníkov, ktorí im dokážu prednášať v oblasti, v ktorej sa špecializujú. Ak sa chcete dostať do povedomia verejnosti, musíte ísť medzi ľudí a získať nové kontakty, príp. zákazníkov.

11. Obnovte záujem

Nenechajte bývalých zákazníkov prekĺznuť cez sieť. Niekedy stačí jednoduché pripomenutie, že existujete, aby ste vyzvali zákazníkov k ďalšiemu nákupu. O e-mail marketingu sme už hovorili a práve ten je vhodný na obnovenie záujmu u stálych zákazníkov.

Ak chcete ísť ešte o krok ďalej, uveďte v e-maili aj špeciálny zľavový kód. Ľudia sa radi cítia výnimočne a personalizovaná propagácia je dokonalým spôsobom, ako si udržať zákazníkov.

12. Pinterest

Menej používanou platformou sociálnych médií je Pinterest, ale môže to byť inovatívny spôsob, ako predávať svoje produkty konkrétnemu cieľovému publiku. Platformy zamerané na obrázky majú vysokú úroveň, takže ak môžete uverejňovať atraktívne fotografie svojich produktov, pravdepodobne upútate určitú pozornosť. Čo sa týka marketingu, je to lacné, jednoduché a často efektívne.

13. Spustite súťaž na sociálnych sieťach

Ďalším zo spôsobov, ako zvýšiť sledovanosť na sociálnych sieťach, je usporiadať súťaž, ktorá povzbudí používateľov, aby zdieľali vašu stránku. Môže to byť také jednoduché, ako ponúkať darčeky niekoľkým ľuďom, ktorí komentujú vaše príspevky a označia svojich priateľov.

Ak chcete kampaň so širším dosahom, zvážte použitie tzv. “fotosúťaží”. Požiadajte vašich sledovateľov, aby odfotili váš produkt na vtipnom alebo zaujímavom mieste alebo zdieľali fotografiu, na ktorej používajú váš produkt. Vhodné je vytvoriť aj jednoduchý hashtag, ktorý sa hodí k danej akcii. Umožní vám to vidieť všetky príspevky.

14. Pridajte obsahu vizuálny aspekt

Toto je super jednoduchý spôsob, ako zvýšiť silu vášho obsahu. Ľudia sa ľahko nudia. Najlepším spôsobom, ako prinútiť ľudí, aby čítali, je rozčleniť váš text – aby boli odseky krátke a výstižné a obsah bol pútavý.

Uistite sa, že dizajn a značka vašej webovej stránky sú elegantné a príťažlivé, ale nie také rušivé. Do článkov zahrňte relevantné obrázky a fotografie, ktoré odkazujú na to, čo komunikujete.

Vizuály sú kľúčové. Investícia do vysokokvalitného vizuálneho obsahu pre vaše stránky a sociálne médiá je nevyhnutnosťou. Mnoho používateľov sa pri rozhodovaní o tom, koho sledovať a s ktorými príspevkami zaujať, spolieha práve na obrázky.

15. Ponúknite zľavy alebo bezplatný produkt/službu

Uvádzacie zľavy a bezplatné skúšobné verzie priťahujú nových zákazníkov tým, že ponúkajú impulz za ich záujem. Bezplatné vzorky a skúšky dávajú potenciálnym zákazníkom možnosť vyskúšať si váš produkt alebo službu bez finančného záväzku. To buduje dôveru a umožňuje, aby vaša práca hovorila sama za seba.

Na záver

Investujte do svojho sna a propagujte svoje podnikanie. Hoci každý z týchto tipov môže byť účinný sám o sebe, ich kombinácia môže byť ešte efektívnejšia a pomôže vášmu podniku dosiahnuť jeho plný potenciál.

 

Dominika Blchová, SEO, Optimalizácia webu pre vyhľadávače

 

 

 


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/e/6/e6999864-9efb-4f94-973d-8dae5d2036f8/ekonom.sk/web/wp-content/themes/highcriteria-premium-theme/includes/single/post-tags.php on line 7

About author

Related articles