Top 5 kancelárskych pravidiel, ktoré všetci neznášame

22. januára 2016 Podnikanie 2621 Views
Top 5 kancelárskych pravidiel, ktoré všetci neznášame

Asi sa zhodneme na tom, že práca v kancelárii má svoje prednosti. Veď v súčasnosti sú kancelárie v Bratislave či kdekoľvek na Slovensku maximálne pohodlné, moderne vybavené a pýšia sa komfortom, o akom môže taký stavbár či pokladníčka v hypermarkete iba snívať. Všetko je však relatívne a to, čo by niekto uvítal všetkými desiatimi, iného demotivuje až deptá. Najmä, ak nám život a prácu v kancelárii znepríjemňujú nezmyselné zákazy.

Pravdaže, poriadok musí byť, no vymýšľanie absurdných príkazov a pridávanie povinností len pre zachovanie zdanlivého pokoja má zvyčajne úplne opačný efekt, než bolo pôvodne zamýšľané. Často tak totiž všetci doplatia na chybu jednotlivca a namiesto osobného pohovoru sú len zbytočne frustrovaní. A komu by sa už len chcelo podávať dobré pracovné výkony, keď má pocit, že je sledovaný a prehnane obmedzovaný, však?

Preto, ak ste šéf a nechcete si svojich podriadených poštvať proti sebe, toto im rozhodne nezakazujte…

1. Zákaz internetu

Sú stránky, ktoré by sa v práci určite prezerať nemali (najmä tie pornografické a ani hranie hier asi veľmi na výkonnosti nepridá), ale zakázať komplet prístup na internet?  Asi sa zhodneme na tom, že zamestnanci by mali mať dovolené slobodne používať internet, minimálne počas prestávok. Navyše, dnes už internet potrebujeme aj k práci, takže tento zákaz vyznieva úplne nevhodne.

A aby toho nebolo málo, sú spoločnosti, ktoré obmedzujú aj mailovú komunikáciu svojich zamestnancov. Majú totiž také zošnurované pravidlá mailovania, že musia používať vzory a šablóny, aby im interný systém vôbec dovolil správu odoslať.

Nebolo by lepšie zvýšiť firemnú dôveru? Nech zamestnanci nemajú pocit, že vlastne nič nemôžu, iba kadečo musia? Nadriadený, ktorý si o svojich ľuďoch myslí, že sa im nedá veriť, by mal najprv pouvažovať, prečo ich teda vôbec zamestnal.

2. Aj mobily sú zakázané

Domnievať sa, že zakázaním mobilov počas pracovnej doby aj reálne obmedzíme smskovanie či telefonické vybavovanie súkromných vecí zamestnancov, je veľký omyl. Tí, ktorí si chcú zavolať, si jednoducho zavolajú, zákaz-nezákaz. Namiesto množstva nezmyselných nariadení je opäť omnoho efektívnejšie pracovať s dôveryhodnými ľudmi, ktorí nebudú zneužívať žiadne interné predpisy či nariadenia.

3. Dochádzka moja každodenná!

„Musíte byť v kancelárii presne o 8.00!“ Tento predpis poznáte? V tom prípade si možno aj vy hovoríte, že dbať viac na minúty presedené za počítačom ako na reálne odvedenú prácu je veľmi neefektívne. Alebo vy dostávate plat za hodiny odsedené v kancelárii, nie za to, čo aj skutočne urobíte?

Niekedy sa ozaj zdá, že šéfovia sa sústredia na kontrolu príchodov a odchodv svojich zamestnancov natoľko, že im uniká podstata, a to, či ľudia počas celého dňa, hoci prišli na čas, aj niečo spravili. Veď pokiaľ je všetko hotové, je predsa zbytočné, aby sa zamestnanec až do pol piatej povinne nudil v kancelárii, nemyslíte?

4. Rebríčky výkonnosti

Existuje mnoho spôsobov, ako si odsledovať svojich zamestnancov (a celkom ich zdeptať). Hodnotenia na základe umelo  nastavených systémov sa stále tešia veľkej „obľube“, čím sa ale paradoxne pracovný výkon nezvýši, práve naopak. Ľuďom nimi totiž dávate najavo, že sú pre vás len nepodstatnými „číslami“ a vytvárate neistotu, nespokojnosť a nepríjemné dusno na pracovisku.  A to teda nikomu na výkonnosti ani nálade rozhodne nepridá.

5. Sledujú odchody na WC

To vážne? Ozaj sa ani v tomto smere nemôžu rozhodovať slobodne? Isté veci ovplyvníme len ťažko, a tak, ak opomenieme notorických „zašívačov“, ktorí na toalete presedia väčšinu pracovného dňa, nemali by byť zamestnanci obmedzovaní ešte aj v tom, koľkokrát a na ako dlho navštívia toaletu. Trochu úcty si predsa zaslúžia všetci, aj radoví zamestnanci.

Ak sa vám jej však na vašom pracovisku nedostáva, je zrejme najvyšší čas pouvažovať o zmene. Ponuka kancelárií je dnes taká široká a rozmanitá, že istotne nájdete takú, kde budete môcť pracovať spokojne a s pocitom, že vás aj vašu prácu niekto ocení.

 

FOTO: © luismolinero / Dollar Photo Club


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/e/6/e6999864-9efb-4f94-973d-8dae5d2036f8/ekonom.sk/web/wp-content/themes/highcriteria-premium-theme/includes/single/post-tags.php on line 7

About author

Related articles