Ako sa vyhnúť finančným stratám v začiatku podnikania?

5. októbra 2023 Podnikanie 642 Views
Ako sa vyhnúť finančným stratám v začiatku podnikania?

Pred začiatkom podnikania máte iste vyčlenené peniaze, ktoré chcete do podnikania vložiť. Nutné je mať aj rezervu kvôli neočakávaným výdavkom. Napriek pripravenosti niektorí noví podnikatelia čelia nástrahám a dostanú sa do finančnej straty. Ako sa dá strate vyhnúť? Týmto veciam sa vyhnite.

Nerobte všetko sami

Pre podnikanie potrebujete založiť firmu alebo si otvoriť živnosť. Živnosť by mal zvládnuť otvoriť každý aspoň trochu administratívne zdatný človek. Pre založenie s.r.o. však potrebujete vedomosti, ktoré laik nemá. Nechajte si poradiť a založenie s.r.o. položte na plecia spoločností, ktoré sa zakladaním zaoberajú. Zaplatíte len o pár eur viac ako pri svojpomocnom zakladaní, ale ušetríte čas a vyhnete sa riziku zamietnutia zápisu do obchodného registra. Zamietnutie by vám stálo peniaze navyše. Alternatívou je od daných spoločností kúpiť už založenú ready made s.r.o..

Nepodnikajte bez plánu

Mnohí začínajúci podnikatelia podceňujú význam kvalitného biznis plánu. Bez dobre premysleného plánu môže podnikateľ rýchlo stratiť smer a peniaze. Súčasťou podnikateľského plánu je vytvorenie finančnej rezervy. Zadné vrátka už pomohli nejednému podnikateľovi v neľahkých začiatkoch. Avšak často sa stáva, že noví podnikatelia podceňujú náklady spojené so začatím podnikania. Nedostatočná finančná rezerva môže viesť k finančným problémom.

Nezabudnite na konkurenciu

Budete podnikať v oblasti, ktorá je jedinečná? Ak áno, nemusíte sa konkurencie obávať. Bohužiaľ na trhu je už len málo možností, ako nájsť niečo nové a ohúriť zákazníkov. Preto si spravte prieskum konkurencie a trhu vo vašej oblasti podnikania. Nesprávna analýza trhu a konkurencie môže viesť k zlým rozhodnutiam ohľadom produktov, cien a marketingu.

S týmto bodom súvisí aj reklama a marketing. Keď o vás nikto nevie, nemôžete prosperovať. Ak podnikateľ neposkytuje dostatok pozornosti marketingu a propagácii svojho podniku, môže mať problémy so získaním nových zákazníkov.

Nepodnikajte bez stratégie

Nastaviť ceny je tvrdý oriešok. Musia byť konkurencieschopné a zároveň zarobiť. Nízke ceny môžu podnikateľa doviesť na pokraj straty, zatiaľ čo príliš vysoké ceny môžu odplašiť zákazníkov. Pozor na úvery a pôžičky. Prečerpanie úveru alebo zadlženie môže zaťažiť finančnú stabilitu podniku.

 

 

 


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/e/6/e6999864-9efb-4f94-973d-8dae5d2036f8/ekonom.sk/web/wp-content/themes/highcriteria-premium-theme/includes/single/post-tags.php on line 7

About author

Related articles