Začať podnikať nie je tak zložité, ako si myslíte. Zjednodušene môžeme povedať, že ak máte peniaze a viete na koho sa obrátiť, tak je začiatok podnikania prechádzkou v ružovej záhrade. Celý proces je jednoduchý dokonca aj v prípade založenia eseročky. Zakladaním s.r.o. sa zoberajú špecializované firmy, ktoré za vás vybavia všetko potrebné a vy len podpíšete príslušné zmluvy a dokumenty. Avšak založenie nie je to jediné, čo vedie k úspešnému podnikaniu.
1. Radšej eseročka ako živnosť
V prípade, že predpokladáte v budúcnosti vyššie zisky, celkom určite je založenie s.r.o. tou pravou cestou pre váš biznis. Vďaka eseročke dokážete optimalizovať dane, odvody a v podvojnom účtovníctve rozumne nakladať s príjmami i výdavkami. Ihneď od začiatku podnikania bude mať vaše podnikanie lepší cveng a imidž. Zároveň je založenie s.r.o. jedinou možnosťou, ako sa vyhnúť strate osobného majetku v prípade krachu firmy. Máte dobrú ideu a potrebujete ju rýchlo realizovať? Kúpte si už založenú ready made s.r.o..
2. Biznis s minimálnymi nákladmi
Aby vás začiatky podnikania nestáli všetky úspory, máte dve možnosti. Prvá možnosť spočíva v tom, že získate peniaze na podnikanie od iných. Druhá možnosť je nájsť také odvetvie podnikania, do ktorého nemusíte investovať ihneď na začiatku obrovské sumy. Získať peniaze je možné nielen od bankových inštitúcií. V prípade dobrej myšlienky je možné zapojiť do vášho podnikania štát t.j. získať dotácie. Samozrejme, že táto možnosť je náročná na realizáciu. Oveľa jednoduchšie to budete mať, ak sa vám podarí presvedčiť človeka s peniazmi, aby do vášho podnikania investoval. Možno sa budete čudovať, koľko takýchto ľudí existuje. V rámci odvetvia podnikania existuje len málo činností, ktoré na rozbeh nepotrebujú peniaze. Lenže tieto činnosti sú skôr pre živnostníkov, ide napríklad o marketingové a konzultačné služby, preklady, stráženie detí alebo copywriting. S menšou investíciou môžete začať aj variť v pohodlí domova a jedlo rozvážať.
3. Efektívna propagácia
Je prakticky jedno, v akom odvetví začnete podnikať, ale vždy platí pravidlo, že ak o vás nebudú ľudia vedieť, tak vaše služby a produkty nekúpia. Musíte sa zmieriť s tým, že nejaké to euro je nutné do propagácie investovať. Hlavne zabudnite na letáky, ktoré končia v koši. Vyberte si cieľovú skupinu, ktorá by sa potenciálne mohla stať kupujúcimi a sústreďte sa na online reklamu. Najlacnejšie je propagovanie cez sociálne siete a PPC reklama. Veľmi efektívna je reklama formou PR článkov a influencer marketing. Keď sa váš biznis postaví na nohy, zaplaťte si reklamu na bilboardoch a banneroch na navštevovaných internetových stránkach.