10 tipov, ako úspešne začať predávať cez eshop

28. decembra 2021 zaujímavosti 644 Views
10 tipov, ako úspešne začať predávať cez eshop

Prevádzka internetového obchodu nemusí byt‘ taká jednoduchá, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Ak ste však šikovní podnikatelia, nemôžete ignorovať skutočnosť, že popularita online predaja stále rastie. Je skvelé, ak aj vy chcete začať podnikať v online svete. Problém je v tom, že internetové obchody rastú, ako huby po daždi a vytvárajú medzi sebou tvrdú konkurenciu.

Aby sa váš internetový obchod udržal nad vodou a mal úspech, je dôležité mať na pamäti niekoľko detailov.

1. Presný podnikateľský plán

Úspech iba málokedy prichádza spontánne, preto potrebujete mať obchodnú stratégiu, poznať vaše ciele, ako aj slabé miesta a všetky riziká, ktorá na vás podnikanie môže nastražiť.

2. Čo chcete predávať?

Dnes sa dá cez internet predať čokoľvek. Od kozmetiky, cez náradie, športové potreby, až po bazény alebo automobily. Preto je dôležité zvážiť, čo bude tým vaším produktom a z akých výrobkov sa bude skladať vaša ponuka.

Nedajte sa oklamať a strhnúť krátkodobými trendami či vidinou rýchleho zisku. Podnikanie s úspechom je beh na dlhú trať, a preto je ideálne, predávať to čomu naozaj veríte, a za čím si stopercentne stojíte.

Tip: Rozlíšte sa od vašej konkurencie a použite kvalitné obalové materiály, napriklad zipové sáčky pre väčší zážitok z nakupovania.

3. Poznajte vaše publikum

Kto bude váš potenciálny zákazník? Pokúste si dôkladne špecifikovať a charakterizovať skupiny ľudí, ktorým chcete predávať a na ktorých chcete komunikovať.

Vytvorte si vašu personu, teda konkrétneho predstaviteľa každej vašej cieľovej skupiny. Ako sa volá, koľko má rokov, kde pracuje a koľko zarába, aké sú jeho záľuby a podobne. Vedieť toto všetko vám výrazne pomôže pri nastavovaní tónu komunikácie.

Študujte vašich zákazníkov a analyzujte ich činy. Mali by ste vedieť, prečo by mali uprednostňovať práve vás pred konkurenciou a aké produkty skutočne potrebujú.

4. Webová stránka

Rozhodujúca je rýchlosť načítania webu. Bez ohľadu na to, aká krásna je vaša stránka, používateľ ju opustí, ak je príliš pomalá.

5. Dizajn webu

Trendy webového dizajnu sú také premenlivé a je nemožné neustále ho aktualizovať. Radšej sa sústreďte na dôležitejšie veci a dajte vášmu webu jednoduchý dizajn s vaším logom a vo farbách, ktoré sú typické pre vašu značku.

6. Zostaňte v trende

Dajte si námahu s prepracovaním informácií na vašom webe o sezónné, mesačné, týždenné alebo víkendové ponuky a hľadajte nové spôsoby zlepšenia. Táto taktika vám pomôže zostať v popredí a „prinúti“ zákazníkov pravidelne navštevovať váš obchod, aby nepremeškali výhodnú ponuku.

7. Prispôsobenia webu

Mobilné zariadenia neustále rastú na popularite. Je známe, že ľudia používajú na nákup väčšinou svoje mobilné telefóny či už sú na cestách, sediac vo svojich autách, v autobusoch stojac v dopravných zápchach, alebo v škole či práci. Prispôsobte váš internetový obchod rozlíšeniu obrazovky zariadenia, ktoré má kupujúci práve po ruke.

8. SEO a navigácia

Na optimalizácii vášho webu pre vyhľadávače určite nešetrite. Vyskúšajte všetky dostupné online marketingové stratégie (reklama, SEO, blogovanie, sociálne siete atď.), aby vás mohli kupujúcim ľahko nájsť medzi konkurenciu.

Dobrá navigácia by mala previesť používateľa stránkami webu a celým procesom nákupu.

Tu je zoznam niektorych navigačných prvkov nevyhnutných pre webovú stránku:

  • Hlavné menu
  • Navigačný zoznam na bočnom paneli
  • Produkty
  • Vyhľadávací panel (lupa)
  • Kontaktné informácie
  • Otázky a odpovede
  • Obchodné podmienky
  • Doprava
  • Spôsob platby

Ďalej môžete zahrnúť:

  • Výzvy na akciu alebo registračné formuláre
  • Zobrazenie podobných produktov a príslušenstva
  • Recenzie produktov, vrátane komentárov iných kupujúcich

Vysokokvalitné obrázky a pôsobivá prezentácia produktov sú nevyhnutnosťou každého internetového obchodu. Keďže ľudia si produkty nemôžu ohmatať, mali by ste vaše produkty prezentovať tak, aby lákali k nákupu.

Tip: Prečítajte si, ako môžete využiť reklamnú a produktovú fotografiu na prezentáciu vašich produktov.

9. Postarajte sa o vynikajúci zákaznícky zážitok z nakupovania

Pozrite sa kriticky na obsah vašej webovej stránky, prezentáciu produktu, vstupnú stránku, propagačné akcie, nákupný košík, pokladňu, službu podpory, používateľské rozhranie atď. Sú naozaj jednoduché a užívateľský priateľské? Vyzerajú dobre a lákavo?

10. Sociálne siete

Požiadajte vašich zákazníkov o spätnú väzbu. Táto komunikácia vám pomôže zmeniť náhodného kupujúceho na stáleho, vybudovať priateľské vzťahy s vašimi zákazníkmi a komunitou.

Tip na záver

Nezabúdajte ani na detaily, ako je dopĺňanie zásob produktov a zvládanie logistiky eshopu, vymýšľanie nových promo kampaní, reagovanie na nespokojnosť zákazníkov či školenia vašich zamestnancov a podobne.

Dominika Blchová, SEO služby a copywriting

About author

Related articles

%d blogerom sa páči toto: