V posledných rokoch, a predovšetkým mesiacoch rapídne rastie celý e-commerce sektor. Kto nepredáva cez e-shop, ten už väčšinou len počíta straty. Súčasná situácia donútila množstvo firiem a živnostníkov, ktorí svoj biznis doteraz stavali na kamenných predajniach a kontakte so zákazníkom, presunúť svoje podnikanie do online prostredia a začať predávať cez e-shop. Posielanie produktov bez priameho kontaktu so zákazníkom ale má svoje úskalia. My vám preto poradíme, ako tieto úskalia pretaviť do svojej výhody.
Vo chvíli, keď si zákazník objedná produkt na e-shope, poštár alebo dodávateľ zazvoní na dvere a balík odovzdá, máte šancu zákazníka nadchnúť. Balenie produktu a prvý vizuálny dojem dodá vášmu produktu to, čo by inak zabezpečil predajca v priamom kontakte so zákazníkom: vytvoriť určitú atmosféru, odkomunikovať všetky výhody produktu, informovať zákazníka o jeho použití alebo ho upozorniť na iné produkty. Ako na to?
Označovanie výrobkov
Začneme vzhľadom na samotný produkt. Ten by rozhodne nemal vyzerať tak, že ste ho práve vytiahli zo skladu. Mal by byť čistý a prehľadne označený. Na etikete by mali byť uvedené nielen všetky zákonom stanovené informácie, ale aj čokoľvek, čo pomôže zákazníkovi produkt používať. Dôležité informácie by mali byť napísané viditeľne a veľkým písmom, tie menej dôležité menším. To všetko by malo byť spracované v dizajne, ktorý bude zodpovedať vyznačeniu vašej značky. Rozdiel medzi medom od malého moravského včelára a luxusným levanduľovým medom z Provence by mal byť vidieť na prvý pohľad.
Ak s predajom len začínate, môžete si operatívne vytvoriť jednoduché etikety, ktoré si môžete tlačiť aj sami. Postačia vám archy samolepiacich štítkov, návrh zodpovedajúci veľkosti štítkov a kvalitná tlačiareň. Väčšie prevádzky si potom nechávajú vytlačiť väčšie množstvo etikiet u dodávateľov, ktorí zabezpečujú profesionálnu tlač, samozrejme za vyššiu cenu.
Okrem štandardnej etikety so všetkými dôležitými údajmi môžete produkt operatívne označovať aj inými etiketami. Jednoduché okrúhle etikety prilepené na produkt môžu upozorňovať napríklad na ocenenie, ktoré produkt nedávno získal, na aktuálnu zľavovú akciu (napríklad 1 + 1) alebo oznamovať zákazníkovi akékoľvek iné dôležité informácie.
TIP: Vyberte si zo širokej ponuky samolepiacich etikiet rôznych tvarov, veľkostí i farieb. Ľahko na ne môžete napísať alebo vytlačiť akýkoľvek text, dizajn alebo logo.
Balenie výrobkov
Dbajte na to, aby ste všetky výrobky posielali v škatuliach, ktoré zodpovedajú veľkosti objednávky. Majte pripravené rôzne druhy a veľkosti poštových a zásielkových obálok, krabičiek, škatúľ aj obchodných tašiek. Samozrejme vyberajte podľa produktu, ktorý ponúkate, počítajte ale so všetkými variantami: že si zákazník objedná jeden kus aj dvadsať kusov. Zákazníci neradi vidia, keď im príde obrovská škatuľa, v ktorej nájdu niekoľko kíl vystlania a jeden miniatúrny produkt. Je to nepohodlné, neekologické a nesympatické. Pri každej škatuli je dobré jasne označiť spôsob, ako sa do nej zákazník ľahko dostane. Zbytočne tak nebude musieť s balením bojovať a rýchlo sa dostane k tomu dôležitému: vášmu výrobku.
Samotný výrobok by mal byť v škatuli zabalený aj do ochranných vrstiev, ktoré zabránia poškodeniu pri nešetrnom prevoze a doručení. Môže to byť tenký baliaci papier chrániaci výrobok pred poškodením, vystielka v podobe narezaného papiera či slamy alebo napríklad bublinková fólia. Výrobok zabaľte do jednotlivých vrstiev tak, aby zákazník mohol jednoducho výrobok vybaliť. Vrstva lepiacej pásky nalepenej krížom krážom ešte nikoho nepotešila. Myslite na praktickosť aj vizuálny dojem celého balenia. Aj tu si môžete pomôcť menšími samolepiacimi etiketami, ktorými nasmerujete zákazníka k najjednoduchšiemu spôsobu otvorenia obalu.
Predovšetkým pri menších podnikoch zákazníka môže veľmi potešiť osobný odkaz s poďakovaním za objednávku a kontakty pre prípadné ďalšie otázky. Ten môže byť napísaný ručne na vnútorné viečko škatule, alebo môže byť vložený ako letáčik priamo dovnútra. Je to maličkosť, ktorá poteší.
Poslanie výrobkov
Každý balík treba označiť adresou príjemcu aj odosielateľa. Každý dodávateľ má iné požiadavky na informácie, ktoré by mali na adresnom štítku zaznieť, v každom prípade vám ale opäť pomôžu samolepiace etikety. Vo Worde si môžete vytvoriť jednoduchú šablónu na adresné etikety, ktorú potom vytlačíte na arch papiera so samolepiacimi etiketami. Potom jednoducho každú etiketu odlúpnete a nalepíte na balíček. Podobne môžete balíček označiť aj logom, odkazom pre zákazníka alebo inou informáciou. Aj v tomto prípade platí, že by mala vládnuť prehľadnosť a praktickosť.
TIP: Priamo v programe Microsoft Word nájdete šablóny adresných etikiet, ktoré si môžete prispôsobiť podľa svojho gusta. Stačí si kliknúť na sekciu Korešpondencia – Štítky.
Zdroj: avery-zweckform.cz
Zdroj: pixabay.cz
Musíte byť prihlásený, aby ste mohli zverejniť komentár.