Aj napriek tomu, že cena obalových materiálov sa zdá byť najväčším nákladom na balenie tovaru pre firmy, nie je to tak. Ide o veľkú položku, no podľa mnohých štatistík je až 90 % nákladov na balenie skrytých. Majitelia e-shopov si to neuvedomujú a prichádzajú tak ročne o množstvo financií úplne zbytočne.
Najväčšou chybou je, že sa ľudia prioritne zameriavajú na cenu obalov. Ak vedia, že budú rozposielať stovky či tisícky produktov, hľadajú tie najjednoduchšie riešenia. Myslia si, že lacné obaly pre e-shopy sú skvelou voľbou, no opak je pravdou.
Pri kúpe takýchto obalov totiž dochádza k ešte vyšším nákladom, pretože sa to všetko odzrkadlí práve na kvalite spracovania. Nie vždy sa tak oplatí ušetriť, aj napriek tomu, že v súčasnej dobe sa na trhu predáva kvantum lacných obalov na prepravu zásielok.
1. Nekvalitné obaly pre e-shopy
Základom je vždy investovať do vyššej kvality, nech už ide o akýkoľvek produkt. Obaly pre veľkoodberateľov by mali byť vyrobené s ohľadom na detaily a odolnosť. Nekvalitný obal sa totiž môže veľmi ľahko poškodiť a verte či nie, nemusí byť vždy na vine dopravca.
Dôvodom môžu byť bublinkové fólie, ktoré ste možno kúpili za nižšiu cenu, no v kvalite ich prevedenia sa to odzrkadlí tak, že sa ich vnútorná strana bude vyfukovať a stratia tak svoju kľúčovú vlastnosť – chrániť tovar pred poškodením.
Praktický tip: Neváhajte si priplatiť viac aj za kvalitné krabice. Ak majú tie vaše nekvalitnú lepenku, môžu sa pri preprave veľmi ľahko preboriť, pretrhnúť a tovar ostane poškodený.
2. Zbytočne veľké obaly
Ďalším obrovským nákladom, ktorí si mnohí prevádzkovatelia e-shopov neuvedomujú, sú príliš veľké obaly. Každý kilogram navyše niečo stojí a preto je dobré vopred si naštudovať cenníky dopravcov a zakúpiť si obaly v ideálnej veľkosti.
Napríklad, ak potrebujete niečo prepraviť cez more, nemusíte si hneď kupovať drevené palety. Alternatívou sú papierové palety z nasávanej kartonáže, ktoré sú niekoľkonásobne ľahšie.
3. Skladovanie obalov
Ďalším zbytočným nákladom je skladovanie obalov. Aj napriek tomu, že je možné vyjednať nižšiu cenu pri väčšej objednávke, nie vždy sa to oplatí. Musíte totiž myslieť aj na to, kde budete všetky obaly pre e-shopy skladovaťa častokrát je potrebné tento priestor aj prenajímať, čo je finančne náročné.
Preto si nájdite dodávateľov, s ktorými sa vopred dohodnete, kedy presne budete potrebovať obaly. Nemusíte si tak zbytočne robiť obrovské zásoby.
4. Dlhé balenie objednávok
Myslite prakticky a zaobstarajte si obalové materiály, ktoré vám skrátia čas balenia objednávok. V opačnom prípade by ste totiž museli opäť zbytočne naviac platiť ľuďom za balenie.
Skvelým riešením sú napríklad krabice s automatickým dnom, s ktorými je balenie rýchlejšie o približne 50 %v porovnaní s ostatnými obalovými materiálmi.
Image: freepik
Musíte byť prihlásený, aby ste mohli zverejniť komentár.