Na verejné zákazky posielajú podnikatelia menej ponúk

21. septembra 2016 Podnikanie 2636 Views
Na verejné zákazky posielajú podnikatelia menej ponúk

Podľa poslednej správy o stavu verejných zákaziek na Slovensku klesá priemerný počet ponúk podaných na jednu verejnú zákazku.

Príslušná správa konštatuje, že v roku 2015 došlo v štatistike priemerného počtu podaných ponúk v rámci zadaných zákaziek od verejných zadávateľov k zníženiu hodnoty a to na najnižšiu úroveň od roku 2009, čiže za celú dobu, kedy je tento ukazovateľ sledovaný. Dochádza taktiež k situácii, kedy sa neobvykle prudko zdvihol počet verejných zákaziek, ktoré sú zadávané na základe jedinej podanej ponuky. Najvýraznejšie sa tento trend prejavil v sektore stavebných prác (paradoxne celkovo silne konkurenčnom) – celých 40 % všetkých zákaziek bolo zadaných na základe jednej ponuky. Pokles počtu podaných ponúk sa ale dotkol celkovo všetkých oblastí.

Vzniknutú situáciu komentuje Tadeáš Černý, špecialista verejných zákaziek spoločnosti B2M.CZ s.r.o., prevádzkujúcej server ÚradnáNástenka.sk: „Vo svojom dôsledku je to v podstate veľmi dobrá správa pre tie firmy a živnostníkov, ktorí sa snažia verejné zákazky získať. Keďže sa výrazne znižuje počet podaných ponúk na verejné zákazky a dokonca je značná časť zákaziek verejnými subjektmi zadávaná na základe jednej podanej ponuky, nastal stav, kedy sa podstatne zvyšujú šance tých podnikateľov, ktorí sa verejných súťaží zúčastňujú, pripravujú a posielajú svoje ponuky.“

Ak niektorí podnikatelia ešte stále váhali, či má vôbec zmysel pokúšať sa získavať verejné zákazky, je teraz presne ten správny čas, aby sa do tohto segmentu trhu vydali. Ideálnym zdrojom komplexných informácií o podlimitných verejných zákazkách a verejných zákazkách malého rozsahu je práve server ÚradnáNástenka.sk prevádzkovaný spoločnosťou B2M.CZ s.r.o., ktorý zhromažďuje, spracováva a predává registrovaným dodávateľom údaje o priemerne viac ako tisíc zákaziek mesačne. Po registrácií získa dodávateľ detailné informácie o všetkých relevantných verejných zákazkách do jeho e-mailu, nestráca tak čas sledovaním mnohých informačných zdrojov a môže sa tak venovať len svojej obchodnej činnosti.

Autorské právo: bacho12345 / 123RF Reklamní fotografie


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/e/6/e6999864-9efb-4f94-973d-8dae5d2036f8/ekonom.sk/web/wp-content/themes/highcriteria-premium-theme/includes/single/post-tags.php on line 7

About author

Related articles