Tipy, ako si zariadiť modernú a reprezentatívnu kanceláriu

15. augusta 2022 zaujímavosti 127 Views
Tipy, ako si zariadiť modernú a reprezentatívnu kanceláriu

Vedeli ste o tom, že to, v akom prostredí pracujete, môže ovplyvniť váš celkový výkon? Organizovaný pracovný priestor vám môže pomôcť cítiť sa pri práci sústredenejšie a kreatívnejšie.

Chcete zvýšiť vašu produktivitu a udržiavať si poriadok na pracovisku? Podelíme sa s vami o niekoľko tipov, ako na to.

Nábytok

Nábytok v kancelárii by mal byt‘ praktický, ale aj kvalitný, aby vám vydržal čo najdlhšie. Pozrime sa na to, čo vám v pracovni nesmie chýbať.

Pracovný stôl

Základným vybavením a samozrejmosťou je pracovný stôl, ktorý bude dostatočne priestranný, aby sa vám naň zmestil počítač so všetkým príslušenstvom a zároveň ste stále mali miesto na písanie, položenie kávy, tabletu a ďalších potrebných dokumentov.

Pracovný stôl by mal dokonale zodpovedať vašim potrebám, aby vám sedenie pri ňom nespôsobovalo bolesť chrbta, ramien alebo krčnej chrbtice. Pre svoj nadčasový vzhľad je drevo tou najklasickejšou voľbou, zvoliť môžete aj laminát alebo kovové dosky.

Stolička

K tomu, aby ste sa pri pracovnom stole cítili príjemne a pohodlne je vhodná kvalitná kancelárska stolička. Sedavé zamestnanie nie je príliš priateľské k vašej chrbtici, preto zvoľte stoličku, ktorá je pohodlná a polohovateľná. Najlepšie sú ergonomické, ktoré často majú aj lakťové opierky a opierky hlavy. Doplniť sedenie môžete aj o opierku na nohy.

Prečítajte si tipy na útulné a pohodlné bývanie.

Úložné priestory

Určite nechcete, aby sa vám po čase na stole a po pracovisku nazbierali dokumenty a šanóny. Odkladacie priestory, úložné priestory a zásuvkové kontajnery sú nevyhnutnosťou. Úložný priestor na všetky vaše materiály rozhodne potrebujete. K tomu môžete využiť rôzne regále, kartotékové skrine alebo pojazdné kartotéky, komody, zásuvky, police alebo konferenčné stolíky.

Ak nemáte dostatok priestoru, na steny umiestnite police alebo závesné regály.

Ďalšie praktické položky, ktoré sa vám môžu hodiť:

  • Farebné perá
  • Lepiaca páska
  • Sticky notes
  • Odpadkový kôš
  • Skartovací stroj na likvidáciu dokumentov
  • Zakladače, triediace moduly na papiere

Technické vybavenie

K dôležitému vybaveniu do pracovne dnes neodmysliteľne patrí technika. Vo vašej kancelárii vám teda nesmie chýbať desktopový počítač s dostatočne veľkým monitorom alebo notebook a dobré pripojenie na internet. Klávesnica, ergonomická myš a podložka taktiež nesmú chýbať.

Na vytlačenie dokumentov, zadaní a iných podkladov si môžete zaobstarať buď samostatnú tlačiareň alebo multifunkčné zariadenie, teda tlačiareň, skener a kopírku v jednom.

Na videokonferencie a mítingy sa vám určite zídu aj slúchadlá s mikrofónom a kvalitná webkamera s primeraným obrazom.

Čo by v kancelárii z techniky ešte nemalo chýbať:

  • Papiere
  • USB kľúče
  • Externé harddisky

Doplnky a dekorácie

I keď sú vaše pracovné priestory určené primárne na prácu, mali by reprezentovať vás a váš štýl. Okrem praktického usporiadania a vybavenia nezabúdajte ani na estetické hľadisko.

Štyri holé steny pôsobia chladno, môžete na ne umiestniť zaujímavé obrazy, logo vašej firmy, dekoračné nálepky alebo tapety. Nič nepokazíte ani dizajnovými nástennými hodinami, kalendárom, prípadne pekným plagátom. Na stôl si umiestnite štýlovú stolovú lampu.

V jesenných a zimných mesiacoch oblečenia pribúda a na vešiaky sa často zabúda. Šikovný vešiak nezaberie veľa miesta a v malých kanceláriách dokáže divy.

Kancelárii doprajte aj trochu zelene. Živé, pekné a nenáročné izbové rastliny a kvety kanceláriu oživia a postarajú sa aj o čerstvý vzduch.

Porozmýšľať môžete aj nad inými doplnkami ako napríklad stoličky v rôznych farbách, koberce, závesy, paravány.

Inšpirácia na zariadenie kancelárie, home-officu či pracovne číha na vás na každom rohu. Na sociálnych sieťach ako Instagram či Pinterest si rýchlo nájdete dizajn a štýl a dokážete to aplikovať aj vo svojej kancelárii.

Dekorácia kancelárie sa bude odvíjať aj od vášho povolania. Ak pracujete v kreatívnej oblasti, môžete si dovoliť viac experimentovať, ak však pracujete ako právnik alebo inžinier, pracovňa by mala pôsobiť serióznym dojmom.

Osvetlenie

Aby sa vám v kancelárii dobre pracovalo, je potrebné zabezpečiť dostatok svetla. Všetky priestory a pracovná plocha musia byť dostatočne osvetlené. Najlepšie a najefektívnejšie je využitie prirodzeného svetla. Ak v miestnosti chýbajú veľké okná, nahraďte denné svetlo umelým osvetlením, ktoré by však malo pôsobiť čo najprirodzenejšie. Dbajte na to, aby osvetlenie bolo šetrné, no zároveň kvalitné a spoľahlivé.

Aby vás pri práci nevyrušoval hluk z ulice, je vhodné zabezpečiť kvalitnú izoláciu okien, ako aj výber vhodných a moderných garníž so závesmi, ktoré budú ladiť s interiérom.

Dôležitý je aj prísun čerstvého vzduchu, v lete nezabudnite na klimatizáciu a v zime na efektívne kúrenie.

Miesto na oddych

V kancelárii vám taktiež odporúčame zriadiť si oddychový kútik, kde by nemala chýbať kvalitná pohovka alebo sedacie vaky, kávovar, chladnička. Vytvorenie oddychového kútika vám umožní oddýchnuť si a následne tak naštartovať vašu produktivitu pri práci.

Tip: Ako si jednoducho zútulniť interiér (nielen) s kvetmi?

Či už ste sa rozhodli zariadiť si kanceláriu moderne alebo minimalisticky, dodržujte celostný štýl. Dôležité je, aby bol nábytok užitočný a aby ste sa v kancelárii cítili príjemne. Pracovné prostredie by malo vo vás takisto vyvolať a maximalizovať efektivitu a produktivitu.

 

Dominika Blchová, PoctiveSEO.sk

 

About author

Related articles

%d blogerom sa páči toto: