Aj kvalitné e-shopy môžu zničiť zlé kuriérske služby

2. júna 2018 Podnikanie 3011 Views
Aj kvalitné e-shopy môžu zničiť zlé kuriérske služby

Ak máte internetový obchod, určite by ste výber spolupracujúcich prepravných spoločností a ich následnú prácu nemali nechať len tak na náhodu. Neochota vodičov či nekvalitné kuriérske služby vám môžu výrazne pokaziť dobré meno a znížiť počet objednávok.

Internetové diskusné fóra sú plné sťažností na vodičov prepravných spoločností, ktoré distribuujú tovar z e-shopov. Nedostatočná komunikácia zo strany dopravcu, oneskorenie bez ospravedlnenia, poškodené zásielky, ale aj hrubé správanie vodičov. To všetko môže pokaziť dojem z nákupu na internete. Práve týmto prehreškom by ste mali pri výbere kuriérskej firmy venovať dostatočnú pozornosť, pretože kvalita dopravy sa často premieta do celkového hodnotenia zákazníckeho dojmu.

Vyberajte dôsledne

Ak sa rozhodujete, ktorú kuriérsku službu si vybrať, bude pre vás zrejme najpodstatnejším faktorom cena. Kuriérske služby si účtujú najčastejšie podľa dopravných vzdialeností a navzájom si tak konkurujú predovšetkým cenou. Iným modelom sú paušálne platby vo vymedzených zónach. Na tom môžu profitovať najmä firmy sídliace na okraji mesta.

Spoločnosti, ktoré využívajú kuriérske služby, by si teda mali dobre vyrátať, ktorý systém je pre nich výhodnejší. Než sa ale rozhodnete vybrať si svojho prepravcu na dlhšiu dobu, vyskúšajte si ho.

Nie je to len o cene

Cena však nie je všetko. Vedľa nej sú tiež nemenej dôležité skutočnosti ako je profesionálne správanie kuriérov, spoľahlivosť a včasnosť doručenia, citlivosť k zásielke či pohotovosť na dispečingu. Tieto faktory výrazne ovplyvňujú spokojnosť vašich zákazníkov, preto pri výbere kuriérskej firmy na to skutočne dbajte.

Funkčné kontrolné mechanizmy

Mnohé kuriérske spoločnosti majú na problémové správanie vodičov riešenie. Aby sa nestávalo to, že sa vodiči nesprávajú neúctivo alebo si zjednodušovali prácu a šetrili čas tým, že len balík vrátia do depa s tým, že adresát nebol k zastihnutiu, majú dopravcovia nastavené kontrolné mechanizmy. Vo vozidlách sú GPS monitorovacie systémy a keby vodič na určenú adresu nedorazil, prišlo by sa na to. Navyše vďaka týmto systémov môžu vaši zákazníci mať prehľad o tom, kde sa ich zásielka nachádza.

Niektoré kuriérske spoločnosti pravidelne kontrolujú a vyhodnocujú správanie svojich vodičov. Ďalším využívaným nástrojom kontroly správania vodičov sú jednorazové zisťovacie akcie, a to prostredníctvom telefonického overovania služieb u klienta.

 

Foto: Bigstockphoto

 


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/e/6/e6999864-9efb-4f94-973d-8dae5d2036f8/ekonom.sk/web/wp-content/themes/highcriteria-premium-theme/includes/single/post-tags.php on line 7

About author

Related articles