Ako vybaviť novú kanceláriu?

2. septembra 2016 Podnikanie 661 Views
Ako vybaviť novú kanceláriu?

Aj keď väčšina ľudí nemusí riešiť od nuly úplne nové vybavenie a vôbec vzhľad kancelárie, pretože už prichádzajú do hotového diela, existuje početná skupina ľudí, ktorý sa s touto funkčnou ale aj dizajnovou výzvu musia popasovať. A práve tým sú určené nasledujúce riadky. Máte pred sebou prázdnu miestnosť, ktorú je potreba vybaviť a vy vôbec neviete s čím začať? Motá sa vám hlava z množstva možností, akým smerom sa môžete vydať? Nebojte, stačí sa len na chvíľku zastaviť a uvedomiť si, čo od novej kancelárie očakávate. Poďme sa teda pozrieť, ako na to.

Kancelar_3DAko zostaviť plán?

Váš plán by mal stáť na štyroch základných pilieroch. Musíte sa zaoberať tým, aký nábytok by mal vo vašej kancelárii stáť, aké druhy kancelárskej techniky v nej budú umiestnené, koľko budete potrebovať úložného miesta a v neposlednej rade tiež to, aké doplnky vám kanceláriu vizuálne povznesú či ju spravia útulnejšou. Pokiaľ ide o nábytok, v prvej rade si je potreba uvedomiť v akom štýle chcete mať kanceláriu vybavenú. Páči sa vám moderný štýl, alebo preferujete rustikálny nábytok? Chcete niečo konzervatívne, nenápadné, alebo radšej niečo extravagantné? Váš výber by sa určite mal odvíjať od toho, čo sa vám páči, v čom sa cítite príjemne, ale  veľkú úlohu by v tom malo hrať aj to, v akom obore pracujete. Musíte tiež myslieť na to, ako bude kancelária pôsobiť na zákazníka. Umelec alebo dizajnér môže byť o  veľa viac odvážnejší než napr. právnik alebo daňový poradca.

Ak vybavujete kanceláriu pre svojich zamestnancov, odporúčame voliť menej divoký štýl nábytku. Nie každému sa môžete prílišnou snahou o originalitu zavďačiť. Vaši  zamestnanci sa kvôli tomu nemusia cítiť v kancelárii dobre a to sa môže podpísať na ich pracovnom výkone.

Pri výbere nábytku by ste tiež mali myslieť na jeho ergonómiu, teda na to, ako je tvarovo a funkčne riešený. Ideálne by mal byť taký, ktorý bude vyhovovať potrebám človeka najme z pohľadu telesnej stránky. Príkladom je polohovateľné kancelárske kreslo. S funkčnosťou súvisí aj rozmiestnenie nábytku. To by malo byť také, aby čo najlepšie využilo priestor. Rovnako musíte pracovať aj s vonkajšími vplyvmi, ako je napr. to, kde je umiestnené okno a ktorým smerom. Teda či vám svieti do kancelárie len nejakú časť dňa, alebo celý deň. Podľa toho umiestnite stôl. Skrátka je potreba miestnosť chvíľu sledovať a zaznamenávať si ako sa tento priestor chová. Vďaka tomu využijete prednosti tohto miesta a nedostatky potlačíte.

A nakoniec. Dobre si rozmyslite koľko nábytku do kancelárie umiestnite. Ide o to, aby nepôsobil prázdne, alebo naopak preplnene.

Kancelar_skartovackaTechnika v kancelárii

Pri plánovaní podoby kancelárie by ste mali počítať aj s tým,  že nejaké miesto zaberie aj kancelárska technika. Asi najčastejšou technikou v kancelárii je tlačiareň. Tá môže zaberať len trochu miesta, ale ak je to výkonnejší kus aj so skenerom, vie zabrať značnú časť stola. Preto veľkosť stola plánujte aj s ohľadom na veľkosť tlačiarne. Ak máte malú plochu, nesnažte sa do nej napchať veľké množstvo techniky. Napr. skartovačku je výhodné umiestniť do spoločných priestor. Ušetríte nielen miesto, ale aj financie za vybavenie každej kancelárie. Skúste porozmýšľať, či je táto možnosť pre vás výhodná.

Úložné priestory

Skrine či police na šanóny, menšie skrinky na dokumenty, to všetko sa musí do kancelárie tiež zmestiť.  Menšie skrinky či police, ktoré používate často smerujte čo najbližšie k pracovnému stolu. Ideálne tak, aby ste na ne dostali z kresla, či keď sa z neho postavíte. Šanóny, do ktorých sa pozriete len sporadicky môžu byť umiestnené v podstate kdekoľvek. Avšak tak, aby bol prístup k nim bezproblémový.

Dekorácie pridajú útulnosť  aj šmrnc

Dôležitou súčasťou kancelárie sú dekorácie. Dalo by sa povedať, že jej doslova vdýchnu dušu. Vďaka dekoráciám sa zo strohého miesta môže stať miesto v ktorom sa budete cítiť príjemne. Existuje celá rada dekorácií, od obrazov, cez sošky až po kvetiny. Kvetiny, aj tie vo kvetináči, oživia každú kanceláriu.

Dekorácie by mali zapadať k celkovému štýlu kancelárie. Vyberajte preto také, ktoré sa do nej hodia. Ak ste zvolili moderný štýl, môžete si dovoliť napr. abstraktné obrazy alebo plastiky. Tie by sa naopak do rustikálnej kancelárie nehodili. Tam voľte skôr veci v retro alebo starožitníckom štýle.

Aj v prípade dekorácií platí, že by mali byť vyberané s ohľadom na to, akú prácu vykonávate. Nemusíte sa toho však držať striktne. Vybrať si m žete aj také doplnky, ktoré vás charakterizujú, alebo ktoré súvisia s nejakým vašim koníčkom. Avšak odporúčame byť súdny a dať si pozor, aby to neboli veci, ktoré by u niekoho vyvolávali nepríjemné pocity.

Návštevy usaďte pohodlne

Pri vybavovaní kancelárie je potreba mať na pamäti naozaj veľa vecí. Myslieť by ste mali tiež na to, koľko ľudí bude v kancelárii sedieť a tomu ju aj prispôsobiť. Ak budete v kancelárii prijímať návštevy, dajte si na nej záležať viac. Mala by byť reprezentatívna a počítať s tým, že musíte návštevu niekam usadiť.  Ak vám to dispozície umožnia, je dobré mať v kancelárii kreslá a konferenčný stôl, kde sa budú vaši hostia cítiť pohodlnejšie.

Vybavovanie kancelárie je pre niekoho zábava, pre iného nočná mora. Ak patríte k tej druhej skupine, alebo si nie ste istý, určite nebude hanba, keď si privoláte na pomoc odborníka. Nemusí vám rovno vymyslieť celú kanceláriu, možno bude stačiť len konzultácia. Tak či tak sa pri vybavovaní kancelárie riaďte jednou základnou myšlienkou a to tou, že kancelária je miesto, kde ľudia trávia značnú časť dňa. Preto by sa v nej mali cítiť maximálne dobre.

 

 

 

About author

Related articles

%d blogerom sa páči toto: